הנה לכם פרדוקס,  האתר הכי פופלארי בעולם, אשר במובן מסוים שינה אותו, הוא אתר שאין לו כלל עיצוב, אלא מסך לבן פשוט עם נתונים שעולים עליו ומוצגים לגולש בצורה ברורה ופשוטה. יש בוודאי מי שחושב, אם ככה אז למה להשקיע זמן בעיצוב האתר, נשתמש במסך לבן ופתרנו את הבעיה.

נניח רגע לעובדה שהאתר עליו דיברנו הוא גוגל ומה שהוא מציג לגולש, כנראה , אף אתר לא מציג או יכול להציג, נמשיך עם זה שכיום גוגל קובע את הכללים כיצד אתרים צריכים להיראות מבחינת ויזואלית ועל כן אין אפשרות שנתבסס רק על מסך לבן ונקודה אחרונה, לגולש כן משנה ומשפיע על מגמות הגלישה שלו. זו הסיבה שנעבוד עם חברת בניית אתרים שמתמחה בתחום, וזו הסיבה שאתם כאן, לא?


ועכשיו , כיצד מעצבים?

אנחנו לא נתעסק כאן בשאלות של קודים וכדומה אלא בשאלות יותר פשוטות, שיאפשרו לכם לדעת על מה להסתכל כאשר אתם מזמינים מומחה בבניית אתרי אינטרנט  לפגישה על האתר שלכם. אנחנו נתחיל מהבסיס, אלו נקודות מפתח צריך לשים לב אליהן:

  • רזולוציה – הרזולוציה הסטנדרטית היא 1024/768, ולכן כדי ליצור אתר שיתאים לגולשים ברזולוציה זו. אומנם יש מיעוט שמשתמש ברזולוציה יותר נמוכה ולכן עדיף לעצב אתר ברזולוציה כזו
  • רוחב – אחת הבעיות של אתרי אינטרנט שמעוצבים בצורה לא נכונה היא, שיש להן פסי גלילה אופקיים. בעוד אנשים כבר ממעטים להשתמש בפסי גלילה אנכיים, מעטים מהם , אם בכלל, משתמשים בפסי גלילה אופקיים. מוטב מאוד לעצב את העמוד כך שלא יצטרכו להשתמש בו
  • פיסקלים – אם הלכנו על רזולוציה של 1024/768, לכן על 970 פיסקלים, אחרת רוחב האתר לא יהיה מדויק, והאתר לא יתפוס את כל המסך.

אחרי שעברנו על פרמטרים שונים לעיצוב האתר מבחינת טכני, הגיע הזמן לעבור לעיצוב ת'כלס, מה שאנחנו יכולים, גם בעין לא מקצועית לשים לב וחייבים להתייחס אליו בעת בניית האתר.

מן הסתם פרטים אלו יהיו מהותיים הן כאשר אנחנו הולכים על בניית אתר תדמית או בניית אתרים למכירות או כל דבר אחר. זה מהותי, מאחר וכל דבר קטן כאן יכול להשפיע על הגלישה של הגולש, ואם הדברים לא יהיו מדויקים או מעוצבים בצורה חכמה, אנחנו עלולים לאבד גולש. בדומה לתוכניות טלוויזיה או לשירות עסקי, גולש שעוזב אותנו, רוב הסיכויים שלא יחזור:

  • רקע – כמו בקירות חדר, הרקע הבהיר הוא הרקע המוביל. זה יכול להיות לבן, כחול, ירוק. הצבע צריך להיות נעים לעין, נוח, צבע שיאפשר זרימה של האתר וצפייה נעימה בו.
  • צפיפות – מן הסתם כל אתר חייב שיהיה בו תוכן, אך אסור שיהיה צפוף, וזה לא חכם לעשות אותו קרוב מדי אחד לשני. מרווח מסוים גם יראה טוב בעין וגם יאפשר לגולש לנוע בצורה נוחה בתוך האתר
  • תמונות – כאן אנחנו מדברים לא רק על בהירות התמונה אלא גם על גודלה. התמונות (כמו וידיאו) לוקחות זמן לטעינה. לכן כל אימאג' חייב להיות קל משקל, אחרת ייקח זמן עד שהאתר יעלה והגולש עלול לעזוב את האתר עוד לפני
  • פונטים – נכון , לימדו אותנו שפונטים מעוצבים נותנים לנו מראה איכותי. מצד שני הגולש רוצה לקרוא בצורה נוחה. תשתמשו בפונט פשוט של אריאל או טיימס ניו רומן
  • אחידות – אתר שמנסה לשלב מספר סגנונות עיצוב, יזכיר יותר קרקס מאשר איכות, תיזהרו מזה

כיצד מעצב אתרים יעבוד איתכם

בגדול עיצוב אתרים, הוא כמו פרסום ושיווק, ולמעשה לא מעט משרדי פרסום מקיימים גם מחלקה של בניית אתרים לעסקים בסדרי גודל שונים, ובמהלך העבודה עם הלקוח, יושבים איתו גם מעצבי אתרים ומחליטים על צורת עבודה משותפת.

במהלך העבודה, ילמד המעצב על העסק, הן על הענף בו העסק נמצא והן על העסק באופן ייחודי , כדי להבין מה הרעיון שעומד מאחוריו ואיזה חזון הוא רוצה לקדם, בנוסף המעצב ילמד מאתרים של מתחרים כדי שיוכל להבין מה הולך בתחום, מה כדי לעשות ועל מה כדי לוותר. הוא יציג לנו מספר אופציות, יציג את החזון מאחוריהן ואנחנו נבחר את העיצוב האופטיממלי בשבילנו.


מחפשים מעצב אתרים? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד על עיצוב אתרים מכל הסוגים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן